۱۳۸۸ اردیبهشت ۹, چهارشنبه

رعایت خط قرمز تا کارخانه‌ی ایران خودرو

..
(( من می‌خوهم پا روی دمب شما نگذارم ، امادمب شما آنقدر دراز است که من هرکجا پا می‌گذارم متاسفانه روی آن قرار می‌گیرد !)) با چیزهایی که گاهی آدم می‌بیند و می‌شنود تازه مفهوم این حرف روشن می‌شود .

یک آدمی که من نمی‌شناسمش و اسمش(( پدرام رضایی )) است داستانی نوشته بنام ((مرگ بازی)) که متاسفانه من نخوانده‌ام و در یک جایی از داستان مواظب دمب ((ایران خودرو)) نبوده و چیزهایی در مورد مرگی نوشته که در اثر آتش گرفتن یک پژو405 اتفاق افتاده ، به همین سادگی . اما اتفاقات بعدی دیگر به این سادگی نیست ، او اول به حراست ایران خودرو دعوت می‌شود و بعد به دادسرا که ای آقا نشر اکاذیب کرده‌اید و باید پاسخگو باشید !

البته ممکن است آدم فکر کند که این داستان می‌توانست در یک فورد یا تویوتا اتفاق بی‌افتد ، اما آنوقت ممکن بود با شکایت سفارت‌خانه‌های خارجی روبرو می‌شد و یا با وارد کنندگان محترمی که گاهی از سر بی‌کاری اتوموبیل وارد می‌کنند و گاهی هم پرتقال اسرائیلی ( تازگی هم کشف شد که پرتقال‌ها اسرائیلی نبوده‌اند) و آنقدر هم محترمند که حتی از اسمشان کسی خبر دار نمی‌شود .

راستی این چیزی که در شایعات و رویاها شنیده بودیم چیست ؟ فکر کنم چزی در حدود ((آستانه‌ی تحمل)) یا شبیه آن بود . نگاه سیاسی ، نظامی و امنیتی به همه چیز داشتن ظاهرا دارد خیلی گسترش پیدا می‌کند . اگر بخواهم از بدی نان در نانوایی محله هم انتقاد کنم احتمالا باید در انتظار شکایت نانوایی محل، حمل کننده‌ی آرد ، شورای آرد و نان ، اتحادیه‌ی نانوایان ، وزارت کشور و یک عالمه جای دیگر باشم و به من بگویند که : تو منظور بدی داشتی !!!

واقعا به این ترتیب به کجا خواهیم رسید ؟ آن اتوموبیلی که می‌ترسم اسمش را ببرم که ، چندین سال به آن بلایی که اسمش را نمی‌برم دچار بود الآن هم خبر ندارم که درست شده یانه اما گناه این نویسنده‌ی بیچاره شاید این است که از فرهنگ عمومی پیروی نکرده و چیزهایی را که همه می‌دانند و قرار است کسی عنوان نکند را عیان کرده یا به بیانی دیگر: جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد !

حالا بی‌اختیار به احترام شاعران ، نویسندگان ، کارگردانان تاتر و سینما ، موسیقی دانان و تمامی هنرمندان دیگر برپا می‌ایستم و موقع دیدن فیلم و خواندن داستان و شعر کمتر انتقاد می‌کنم چون باید متوجه بود که هنرمند موقع خلق اثرش باید به چه نکات ظریفی توجه کند .
.

لینک به : خوابگرد
لینک به : ناتور
.



.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

مگر انکار هولوکاست کرده آتش گرفتن پژو ها یک واقعیت است که اینجانب نزدیک بود با خانواده در آتشسوزی خودرو پژو پارس خود از بین برویم و تا بحال هیچ کس هم پاسخگوی ما نبوده

ناشناس گفت...

مگر انکار هولوکاست کرده آتش گرفتن پژو ها یک واقعیت است که اینجانب نزدیک بود با خانواده در آتشسوزی خودرو پژو پارس خود از بین برویم و تا بحال هیچ کس هم پاسخگوی ما نبوده

ناشناس گفت...

ایران خودرو بارها روزنامه ها صدا و سیما و حتی مشتریان خود را تهدید به شکایت کرده ...

ناشناس گفت...

The wealth of the mind is the only wealth.


--------------
University of Southern California

ناشناس گفت...

Never underestimate your power to change yourself!

-----------------------------------