.
شما مسئول یک قسمت از یک سازمان هستید.اگر کارها بهخوبی پیشرفت کرد که واضح و مبرهن است که هنر شما بوده است و مستحق پاداش هستید ولی اگر اشکالی پیش آمد حتما و قطعا تقصیردیگران بوده است. این دیگران را میشود به چند دسته تقسیم کرد: بیشتر مواقع اشکال از واحدهای دیگر همان اداره یا سازمان است که اطلاعات ضروری را به شکل صحیح به شما منتقل نکردهاند و یا امکانات لازم را به موقع یا باندازهی کافی در اختیار شما نگذاشتهاند و گاهی هم اشکال از مقامات بالاتر است که خوب توجیهتان نکردهاند. در صورتی که زورتان به واحد های کناری و مقامات بالاتر نرسید درنهایت میتوانید اشکال را به گردن کارمندانتان بیاندازید که با وجود تاکید مکرر شما، کار را به خوبی انجام ندادهاند. فراموش نشود که گاهی اگر خیلی اشکال بزرگی پیش آمده باشد ممکن است این کار شما یعنی مقصر نشان دادن زیردستان به قیمت از دست دادن شغل آنان منجرشود که نباید خیلی نگران آن هم باشید چون اگر آدمهای بالیاقتی باشند مدت کوتاهی طول میکشد که شغل بهتری پیدا کنند و اگر هم پیدا نکردند دیگر از بدشانسی خودشان بوده است.
بطور کلی همیشه و در هر شرایطی حق با شماست و باید خوشحال باشید که در فرهنگ و اخلاقیاتمان امکان جور کردن دلایل مختلف را داریم و به اصطلاح (( دلیل چیزی است که باید تراشید)).
.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر