۱۳۸۹ شهریور ۲۵, پنجشنبه

هانیبال الخاص

.
هانیبال الخاص:

اگر من در اروپا ۶۰ سال یک نانوای موفق بودم، احتمالاً برای بزرگداشت من دکانی را با تنوری زیبا هدیه می‌دادند!
.
هرگز انتظارش را نداشتم که در اولین باری که این فهرست (روزشمار بزرگان ایران) را تهیه کردم مجبوربشوم تغییری تلخ در آن بدهم واسم استاد-معلم نقاش را در آن وارد کنم.
وقتی محمدخردادیان در ایران دستگیر شده بود شنیدیم که حکم مجازاتش شده بود " چند سال تبعید به وطن" . شاید خیلی مضحک بود این حرف، اما بنظر می‌آید که قضیه‌ی هجرت هانیبال الخاص از آن هم شنیدنی‌تر وجالبتر باشد. بعد از ده‌ها سال خدمت به فرهنگ ایران و سی‌وپنج سال تدریس، آمده بودکه در وطنش بمیرد، فقط یک خواسته داشت " کمکم کنید". این کمک از او دریغ شد، شاید به این دلیل ساده که آویخته‌ی قدرت نبود که در غیر این صورت، ممکن بود برایش نمایشگاه هم ترتیب بدهند.
یاد این هنرمند بزرگ و معلم عزیز را گرامی بداریم.
.
.
     

۲ نظر:

شاپرک گفت...

میدونستم راجع بهش مینویسی. میدونستم غصه میخوری. چرا این ملک الموت راهش را کج نمیکند و برود سمت آنجایی که همه ما میدانیم کجاست؟ من که دیگه باور نمیکنم هیچ چیز را

دمادم گفت...

سلام
برای استفاده از مطالب دیگران در گوگل یا اشتراک گذاری باید به این آدرس بروید:
http://www.google.com/reader
بعد در این صفحه sign up یا همان ایجاد اشتراک نمایید. دقیقا مثل ثبت نام جی میل. بعد که ثبت نام کامل شد به شما صفحه ای می دهد که مربوط به خودتان است با مشخصات شخصی تعریف شده.
مرحله ی بعد رفتن به سایت های مورد نظرتان است که فید یا همان خوراک آن ها را بگیرید( اگر از فایرفاکس استفاده می کنید درکنار سمت راست نوار آدرس کادر نارنجی رنگ کوچکی با خطوط سفید را اگر کلیک کنید وارد آدرس فید همان سایت می شود) در غیر این صورت در خود صفحه باید چیزی مثل rss یا فید یا خوراک مثل همان کادر کوچک انتهای وبلاگ خودتان کلیک که نوشته پیام ها ،نظرات کلیک کرده بعد آدرس بالای نوار را کپی نموده در کادر گوگل ریدر سمت چپ بالای روی کلمهی subscription کلیک کرده ودر کادر باز شده پیست نمایید و بعد اد را بزنید. با این کار شما اولا صفحه ی شخصی از سایت ها ی خبری و وبلاگ های مورد علاقه ی خود دارید. فیلتر را دور زده اید و می توانید مطالب موردنظرتان را share نموده و با دیگرا دوستانتان به اشتراک بگذارید. امیدورام زیاد مبهم نگفته باشم یا زیاد توضیح واضحات نداده باشم.
ایلنان هم می گوید برای ظهور آقا دعا کنید.