۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

جانورانی در لباس انسان


.

این آقا اسمش صحاف است. کاملا به‌درد مطالعه می‌خورد. البته برای تحقیق و بررسی (( احوالات نسل‌های درحالِ انقراض )) .

این آقا در شرایطی که سربازان آمریکایی در کوچه‌های بغداد مشغول بازی الک دولک بودند هنوزهم می‌گفت" خارجی‌ها غلط می‌کنند به عراق وارد شوند و به‌زودی پوست‌شان را می‌کنیم".

فکر می‌کنم در لیست (( تاپ تن )) دروغ‌گوهای معروف تاریخ رتبه‌ی خوبی داشته باشد.

راستی چه چیزهایی باعث می‌شوند که آدم‌هایی معمولی به چنین موقعیت‌های پست و کثیفی سقوط کنند؟ برای من قابل باور نیست که فکر کنم فقط پول و موقعیت شغلی و ازاین قبیل مسایل در سقوط آدم‌ها نقش داشته باشند.

برای خوب دروغ گفتن، پلید بودن و با شهوت بسیار زیادی در جهت نابودی هرچه انسانی است عمل کردن! باید که رازهای دیگری مطرح باشند، راز و رمز این ها چیست؟

برای ما آدم‌های معمولی هم مرتب پیش می‌آید که دروغ بگوییم، تقلب کنیم و برای حفظ منافع خودمان کارهای ناشایستی انجام بدهیم، ولی معمولا از حد مشخصی تجاوز نمی‌کند و مهم این‌که خودمان می‌دانیم که کارخطایی کرده‌ایم و احساس عذاب وجدان یا بقول جوان‌ترها وجدان درد هم می‌گیریم. اما کارهای ما کجا و کارهای این‌ها کجا؟ این‌که قادر باشی به هر پستی و رذالتی تن در بدهی و هرجنایتی را که لازم دیدی انجام بدهی و بعد کم باکمال خونسردی بخواهی همه چیز را توجیه کنی هم ازآن حرف‌هایی است که من یکی اصلا نمی‌توانم درک کنم.
این آقا و هم‌کارن و هم‌فکرانش چنان بلایی سر ملت بیچاره عراق آوردند که شاید دهه‌ها فرصت نیاز باشد که بتوان بخشی از آسیب‌هایشان را جبران کرد. در نتیجه‌ی همین وحشیگری‌ها است که جانورانی به خود اجازه می‌دهند که در مقابل دوربین تلویزیونی سر ببرند و با افتخار از اندیشه‌هایشان(؟) حرف بزنند.
هنوز هم می‌گویم که باور نمی‌کنم ریشه‌ی این قبیل موارد فقط و تنها در سود پرستی باشد.
.

۱۰ نظر:

مانی ب گفت...

مگر قرار نیست طور دیگری فکر کنیم؟ مگر قرار نیست سعی کنیم طور دیگری باشیم؟ پس نباید انسان را جانور نامید. این یک اصل است و به این یا آن شخص ربطی ندارد.

سارا گفت...

همانطور که صداقت می تواند جزئی از زندگی شود، دروغ هم می تواند جزئ جدانشدنی زندگی شود. این آدمها از مرحله قدرت و پول و اینجور چیزها گدشته اند. اینها دروغ را باور کرده اند و بدون آن نمی توانند زندگی کنند

محبوبه میم گفت...

سود نه دوست من . سود جویی بخشی از آن است . آن چه دارد ملت های خاورمیانه را مثل خوره م خورد تعصب در عقیده و افکار است ، به هر قیمتی . تعصبی که راه بر هر چون و چرایی می بندد و صاحب یک عقیده ی خاص نمی خواهد و نمی تواند درباره ی اندیشه اش فکر کند . تعصبی که ملت ها را بیچاره کرده. گاهی با خودم فکر می کنم در چه جغرافایی هولناکی فرصت فکر کردن به ما داده شده . جان به سلامت بردن از این جبر ؟ نمی دانم . نمی دانم

سارا (سیاه مشق) گفت...

سلام
خوب هستید؟ بی حبر نگذارید دوستان را

صادقي گفت...

سلام پسر عمو گله
كم پيدا شدي ها؟ اما من يادت ميكنم . و ...
عكس براي من باز نشد . ولي اين مرحله از تفكر ذهني و دروغ اينگونه آدمها به نودو نه و نيم درصد رسيده . چه انتظاري داريم از اجتماعي كه فقط بنا شده در دغل و دروغ و پشت هم اندازي . بله الان داشتن ويتامين پ به هرقيمتي انجام ميشه . پول و پُست و اينگونه حيوانات انسان نما را وادار به هركاري ميكند .
خدا كنه ما جزء نيم درصده باشيم .

صادقي گفت...

سلام پسر عمو گله
كم پيدا شدي ها؟ اما من يادت ميكنم . و ...
عكس براي من باز نشد . ولي اين مرحله از تفكر ذهني و دروغ اينگونه آدمها به نودو نه و نيم درصد رسيده . چه انتظاري داريم از اجتماعي كه فقط بنا شده در دغل و دروغ و پشت هم اندازي . بله الان داشتن ويتامين پ به هرقيمتي انجام ميشه . پول و پُست و اينگونه حيوانات انسان نما را وادار به هركاري ميكند .
خدا كنه ما جزء نيم درصده باشيم .

asoo گفت...

چیزی بگو
حرفی بزن؟؟؟

سارا گفت...

نمی خواین برای سال جدید چیزی بنویسین؟

Damon گفت...

پیشاپیش، این سالگرد‌ ِ زیبای ‌پارسی را که نوید بهار و گذشت زمستان است، به شما دوست فرهیخته تهنیت میکویم، زنده و سرسبز باشید
دامون

sadeghi گفت...

سال نو مبارك

´´´´´´´´´´´´´,;****,´´´´
´´´´´´´´´´´´,*¨¨,“¨¨*,´´´
´´´´´´´´´´´,**¨¨¨@“;“;;-…
´´´´´´´´´-,¨**¨¨¨¨“)““-““““
´´´´´´´´//,***¨¨¨¨*
´´´´´´´(,(**/*“¨““¨¨*
´´´´´´,(,¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ *
´´´´´,(, ??????¨¨¨¨¨”¨*
´´´´,(,****.:)*¨¨¨¨¨¨*
´´´((,*****)¨¨¨¨¨¨¨*
´´,(,***/*)¨*¨¨¨¨,¨*
´´,***/*)¨*¨¨,¨*
´)*/*)*)*¨¨*
/**)**¨¨“\\)\\)
*/*¨¨¨¨,...)!))!).....,(
“,¨¨¨¨_)--“--“------/_.
000000___00000